7 najboljših prehranskih dopolnil proti gripi in prehladu

V jesenskem in zimskem času so ljudje bolj izpostavljeni ter dovzetni za obolenja, ki jih povzročajo virusi. Hitrejše širjenje virusov omogoča vse pogostejše zadrževanje v zaprtih prostorih zaradi nizkih temperatur. Hkrati pa večje temperaturne spremembe še dodatno obremenjujejo imunski sistem, da se poveča njegova dovzetnost za okužbe z virusi, ki oslabijo telo. Najpogostejši obliki virusnih obolenj sta gripa in prehlad, ki vsako leto prizadeneta številne ljudi.

Kateri so simptomi prehlada in gripe?

Prehlad velja za blažjo nalezljivo virusno obolenje zgornjih dihal. Inkubacijska doba od okužbe do pojava simptomov traja od enega do štirih dni. Med prvimi znaki se pojavijo bolečine v grlu ter oteženo požiranje. Temu lahko sledi hripavost, suh kašelj, solzenje, izcedek iz nosu in kihanje. Simptomi so posledica otečene in vnete sluznice zgodnjih dihal. Prehlad lahko traja od dveh do desetih dni. V primeru, da hkrati pride še do okužbe z bakterijami, se lahko razvije še pljučnica.

Gripa ali influenca je nalezljiva in pogosta okužba dihal. Povzroča jo virus gripe, najpomembnejša sta virusa tipa A in B. Čas inkubacije, od okužbe do prvih znakov, je enak kot pri prehladu in traja od enega so štirih dni. Virusi prizadenejo nos, grlo in pljuča. Obolenje pogosto spremlja visoka temperatura (nad 39°C), ki traja tri do štiri dni. Velikokrat se razvije tudi močan glavobol, bolečine v mišicah, nenadna mrzlica, slabo počutje. močan suh kašelj, driska, bruhanje ter pekoč občutek v očeh. Utrujenost traja dva do tri tedne. Tekom obolenja lahko pride do zapletov, če pride še do okužbe z bakterijami, kar vodi v pljučnico ali bronhitis.

Potek zdravljenja in koristna prehranska dopolnila

Zdravljenje poteka z jemanjem zdravil, ki lajšajo simptome prehlada in gripe. Pomembno je tudi uživanje zadostne količine tekočine (voda, sok, limonada, topli napitek), izogibanje naporom, počitek, izpiranje nosu s fiziološko raztopino ter vdihavanje pare, ki vlaži dihalne poti ter blaži vnetja. Kot preventiva in tudi pomoč tekom poteka obolenja si lahko pomagamo tudi z uživanjem različnih prehranskih dopolnil, ki krepijo imunski sistem ter izboljšujejo odpornost telesa na tujke.

Katera so torej najbolj učinkovita prehranska dopolnila?

1. Vitamin C za imunski sistem

Vitamin C ima ključno vlogo pri delovanju imunskega sistema. Zadostne količine vitamina C pomagajo krepiti imunske celice, ki ščitijo telo pred patogenimi mikrobi. Pomanjkanje vitamina C oslabi imunski sistem in s tem poveča tveganje, da pride do okužbe zaradi oslabljenega imunskega sistema. Tekom okužb je prav tako pomembna zadostna oskrba z vitaminom C, saj se imunske celice hitro izčrpavajo in posledično se znižuje koncentracija vitamina C v njih. Z rednim uživanjem vitamina C v zadostnih količinah se lahko oblaži simptome virusnega obolenja, kot tudi skrajša čas obolenja.

2. Vitamin D za zdravje dihal

Vitamin D krepi imunski sistem, saj se veže na primerne receptorje v celicah imunskega sistema ter s tem omogoči optimalen imunski odziv. Nizke vsebnosti vitamina D se prav tako povezuje z boleznimi dihal. Še posebej v hladnejših in temnejših mesecih, ko telo zaradi manjše izpostavljenosti sončni svetlobi proizvede manj vitamina D.

3. B vitamini za dodatno energijo izčrpanemu telesu

Kompleks vitaminov skupine B v telesu skrbijo za odpornost kot tudi vplivajo na raven energije. Povečevanje ravni energije je še posebej dobrodošlo, ko se telo že spopada z virusnimi obolenji, je izčrpano in mu je potrebno napolniti energijske zaloge. Še posebej pomanjkanje vitamina B6 vpliva na zmanjšano proizvodnjo protiteles, posledica česa je slabši imunski odziv, ko v telo vstopi tujek.

4. Cink za preprečitev širitve vnetij

Med ostala prehranska dopolnila, ki še pozitivno vplivajo na imunski sistem, uvrščamo cink. Cink je mineral, ki se ga največkrat povezuje z obrambo imunskega sistema. Zanj je značilno tudi, da v primeru obolenja omili nastanek in širitev prekomernega vnetja.

5. Probiotiki za zdravje črevesja in imunskega sistema

Dejavnik, ki vpliva na delovanja imunskega sistema in ima nanj najpomembnejši učinek je stanje črevesja. Slabe prehranske navade, antibiotiki ali stres lahko vodijo v neuravnoteženo stanje črevesne mikroflore, kar se odraža v odzivu imunskega sistema. Zato lahko uživanje probiotikov oziroma koristnih bakterij vpliva na uravnovešeno stanje v črevesju, kar pa nudi podporo imunskemu sistemu.

6. Kurkuma za imunski sistem

Izvleček kurkume (Curcuma longa) kot naravni rastlinski ekstrakt spodbuja imunski sistem z aktivnimi spojinami imenovanimi kurkuminoidi.

7. Matični mleček deluje protivnetno

Od naravnih čebeljih proizvodov je matični mleček tisti, ki učinkovito krepi imunski odziv telesa s svojo kompleksno sestavo ter hkrati deluje protivnetno.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.